خانه حقوق | Khaneye Hoghogh
0

شناسایی ۱۲۰۰ مظنون به پولشویی در کشور

نماینده تام‌الاختیار وزیر امور اقتصاد و دارایی خبر داد:

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، هادی خانی عصر شنبه در جریان دور دوم سفر استانی دولت سیزدهم به استان زنجان، در جمع خبرنگاران از شناسایی ۱۲۰۰ مظنون به پولشویی در کشور خبر داد و افزود: خوشبختانه عزم دولت سیزدهم برای مبارزه با مقوله پولشویی بسیار جدی است، این در حالی است که قانون مذکور در گذشته مغفول مانده بود.

وی با تاکید بر اینکه مبارزه با پولشویی از اولویت‌های وزارت امور اقتصاد و دارایی به شمار می‌رود، اظهار کرد: با وجود اینکه قانون مبارزه با پولشویی در سال ۸۴ به تصویب رسید اما اجرای این قانون جدی گرفته نشد تا اینکه با روی کار آمدن دولت سیزدهم دوباره شاهد اجرای جدی آن و مبارزه با این مقوله زشت و ضداقتصادی هستیم.

این مسوول با بیان اینکه یکی از راهکارهای اساسی برای مبارزه با پولشویی، جدی گرفتن مقوله فساد در حوزه اقتصادی است، ادامه داد: برای اینکه بتوانیم مبارزه معقولانه‌ای با این موقوله داشته باشیم، باید ابتدا نسبت به شناسایی پول‌های کثیف اقدام کرده و سپس منشأ ان را مشخص و با آن برخورد کنیم.

خانی، از ایجاد بانک اطلاعاتی از اشخاص پرریسک در این حوزه را اولین گام برای مبارزه با پولشویی عنوان و خاطرنشان کرد: در همین راستا تا به امروز ۳۰۰۰ نفر در این سامانه شناسایی شده‌اند و هدف ما این است که وضعیت مالی این افراد نباید به حال خود رها شود.

نماینده تام‌الاختیار وزیر امور اقتصاد و دارایی با تاکید بر اینکه یکی از اهداف والای این وزارتخانه در راستای مبارزه با پولشویی، دست‌یابی به اقتصاد سالم و شفاف است، تصریح کرد: معتقدیم باید به سمتی حرکت کنیم که فعالیت‌های اقتصادی کاملاً شفاف و قابل درک باشدف به همین خاطر هیچ‌گونه تعارفی با متخلفان نخواهیم داشت.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *