خانه حقوق | Khaneye Hoghogh
0

نمونه لایحه دفاعیه تجدیدنظر خواهی الزام به تنظیم سند رسمی و مطالبه خسارت تاخیر در انجام تعهد

نمونه لایحه دفاعیه تجدیدنظر خواهی الزام به تنظیم سند رسمی و مطالبه خسارت تاخیر در انجام تعهد
ریاست محترم دادگاه تجدیدنظر استان تهران
سلام علیکم
احتراما به استحضار می رساند؛ اینجانب فرزانه علی جانی به وکالت از موکل جناب آقای …….. مراتب اعتراض خود را نسبت به دادنامه صادره از شعبه ۲۸ مجتمع قضای شهید مدنی به شماره …. در مدت زمان قانونی اعتراض به آرا بیان می دارم:

۱. علی رغم وجود لوایح و مدارک تقدیمی و موجود در پرونده و تشریح جز به جز مبایعه نامه و متمم آن به شعبه مورد نظر توسط موکل ؛ با توجه به اینکه در زمان رسیدگی به پرونده مذکور شعبه ۲۸ فاقد قاضی بوده لذا رسیدگی توسط معاون مجتمع و بصورت بسیار عجله ای و بدون توجه به مدارکی که موکل ارائه داده ؛ صورت پذیرفته است.
پس به منظور تنویر ذهن قضات محترم نیاز به توضیح ست که ؛ درست است که مطابق مبایعه نامه ارائه شده در پرونده ؛ تاریخ 1397/02/31 موعد تنظیم سند رسمی در دفترخانه اسناد رسمی شماره …. بوده ولی از قرار معلوم خواهانها به همراه خوانده ردیف اول یعنی آقای …….. که همسر و پدر خواهانها می باشد؛ به عمد فقط به ارائه نسخه متمم قرارداد که فی مابین موکل بنده و ایشان منعقد گردیده اشاره نموده ولی از توضیح مفاد آن متمم امتناع ورزیده اند تا از این طریق بتوانند ذهن دادگاه محترم را منحرف کرده و توافق بعدی خود را با موکل منکر شوند.
چرا که در متمم ارائه شده آقای علی اصغر جعفر زاده هنجی خواهان تنظیم سند ملک مذکور به نام خانمها مینا ….. و …….( همسر و فرزندش ) گردیده اند.
فلذا در سطر هشتم از متمم دقیقا به این نکته که زمان انتقال سند طبق توافق طرفین همزمان با اعلام آمادگی فروشنده می باشد نیز اشاره شده و امضای ذیل این متمم توسط آقای جعفرزاده مطابق ماده ۱۰ قانون مدنی خود دلیلی بر پذیرفتن این توافق و همچنین به منزله اراده نهایی فی مابین طرفین بوده است.
به این معنا که موکل بنده هیچ مانعی در راه تنظیم سند به نام آقای …….. تا قبل از تاریخ تنظیم این متمم نداشتم؛ اما صرفا به درخواست آقای ……… به منظور تنظیم سند ملک به نام خانمهای مذکور به این دلیل که موکل اینجانب می بایست مراحل اداری تغییر کاربری سند از مسکونی به اداری را انجام دهند؛ نیازمند ارائه یک نسخه قرارداد متمم نه بصورت دست نویس بلکه بصورت مقررات قانونی همچون مبایعه نامه ابتدایی و با فرمت چاپی خاص و دارای کد رهگیری به اداره بیمه و امضای ذیل اسناد بودند که آقای ……… و بانوان از تنظیم این نوع متمم با فرمت کد رهگیری دار امتناع می ورزیدند.
حال آنکه تنظیم سند رسمی در ابتدای امر نیازمند طی کردن مراحل تغییر کاربری ملک و در نهایت تنظیم سند به نام خواهانهای محترم می باشد.
بنابراین موکل بنده در این امر هیچ کوتاهی ننموده اند و به عبارتی قصور از جانب موکل بنده نبوده بلکه شرایط اداری تغییر کاربری ملک نیازمند تنظیم متمم قرارداد به شکل مخصوص و ارائه به اداره بیمه به منظور تغییر کاربری ملک مورد وصف بوده است.
این نکته نیز حائز اهمیت است که اداره بیمه فقط قرارداد و یا متممی را مورد قبول می داند که دارای کد رهگیری باشد.
حتی مطابق پیامهایی که موکل به آقای ……….. به تاریخهای مربوط به در سال ۹۷ ارسال نموده اند بصورت کتبی از ایشان تقاضای حل و فصل کردن موضوع و انجام سریعتر روال اداری و حتی به ایشان پیشنهاد دادن وکالت تام کاری جهت کارهای بیمه به منظور تغییر کاربری ملک را می دهند؛ متاسفانه آقای …………. به این امر توجه ننموده بیشتر با گل آلود کردن آب سعی در گرفتن شاه ماهی خود داشته و دارند. با این تفکر که حال قیمت ملک بطور نجومی افزایش یافته بتوانند بدون پرداخت کردن مابقی ثمن معامله که می بایست به نرخ روز نیز باشد از ادای آن خودداری و با ثمن بخس ملک را در ید خود بگیرند.

۲. نکته حائز اهمیت تر اینکه این خانواده از سال ۹۷ به طور مکرر و بدون توقف دادخواست الزام به تنظیم سند رسمی و مطالبه خسارت را علیه موکل بنده با وکلای متعدد و بیشمار انجام می دهند و هر بار مطابق مدارک تقدیمی نه تنها رای نگرفته اند بلکه هر بار وکلای ایشان به دنبال اعلام وکالت از این خانواده و سپس استعفا از اعلام وکالتشان صرفا اوراق پرونده را بیشتر می نمایند.
و در آخرین رای قطعی صادره از شعبه ۲۹ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به شماره دادنامه ……دقیقا اشاره گردیده که از ناحیه موکل بنده هیچ تخلفی صورت نپذیرفته بلکه این خانواده آقای جعفرزاده بودند که در زمان مقرر در دفترخانه حاضر نشده و گواهی عدم حضور دریافت نکرده اند و بقیه ثمن معامله را طبق توافقنامه مورخه ۱۳۹۷/۳/۱۰ پرداخت نکرده اند و بنابراین این خانواده نه تنها در مورد الزام به تنظیم سند رسمی از جانب بنده هیچ حقی ندارند بلکه حتی حق گرفتن خسارت نیز مطابق دادنامه مذکور از ایشان سلب گردیده است.
جانِ کلام اینکه بجای طرح این همه دعوا علیه موکل بنده ایکاش خانواده آقای …… با همکاری نمودن با موکل اقدام به تدوین قرارداد متمم قانونی بصورت کد رهگیری دار به نام همسر و فرزندش می نمودند تا موکل بتواند مراحل اداری تغییر کاربری ملک و در نهایت تنظیم سند رسمی به نام افراد مذکور در متمم را اقدام بنماید.
بنابراین مطابق دادنامه صادره از شعبه ۲۹ دادگاه تجدیدنظر مورخ ۱۴۰۰/۳/۳۱ دادخواست مطروحه کنونی مطابق بند ۶ ماده ۸۴ قانون آیین دادرسی مدنی دارای ایراد دادرسی با عنوان اعتبار امر مختومه می باشد.
۳. ضمنا نکته مورد توجه دیگر اینکه مطابق مبایعه نامه به کد رهگیری….منعقده ما بین موکل اینجانب و طرفین دعوا موعد حضور در دفتر خانه مورخ 1397/02/31 معین گردیده که با تدقیق در اوراق پرونده هیچ مدرکی دال بر عدم حضور موکل موجود نمی باشد. یعنی اصلا خواهانها و یا آقای ………… در موعد موصوف در دفترخانه حاضر نشده و برگه عدم حضور موکل اینجانب را دریافت نکرده اند که حالا مدعی عدم تنظیم سند نیز می باشند. زیرا اصلا مقدار باقی مانده از ثمن را موجود نداشتند تا در دفترخانه حاضر گردند و به این خیال برای خود وقت خریدند.
در پایان بنا به مراتب معنونه در فوق خواسته الزام به تنظیم سند رسمی حاصله از متمم قرارداد ، نیازمند طی کردن مراحل اداری تغییر کاربری ملک و قصور خود خواهانها و آقای جعفرزاده در عدم اجرای تشریفات آن بوده است؛ بنابراین ادعای مطروحه منطبق با شرع و قانون نبوده فلذا مطابق بند ۶ ماده ۸۴ قانون آیین دادرسی مدنی و همچنین مطابق مدارک موجود در پرونده تقاضای صدور حکم بر بطلان دعوی مشاراليها مستدعیست.
با تقدیم احترام شایسته
فرزانه علی جانی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *