خانه حقوق | Khaneye Hoghogh
0

گلایه معاون اول دستگاه قضا از مجلس/ اصلاح قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی در نوبت صحن علنی است

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مصدق روز چهارشنبه در نشست خبری قرارگاه پیگیری تدابیر و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در قوه قضاییه در پاسخ به سوال ایرنا مبنی بر اینکه طرح اصلاح قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی و استجازه از دو سال قبل مطرح است، اما هنوز منتج به نتیجه و تبدیل به قانون نشده است و قوه قضاییه چه تدابیر و تعاملی با مجلس شورای اسلامی برای تسریع در این زمینه داشته است، اظهارداشت: از نمایندگان مجلس شورای اسلامی گلایه داریم؛ به اقتضای زمان دو سال قبل رئیس قوه قضاییه تشخیص داد که با آیین دادرسی عادی نمی‌توان به جرایم اقتصادی رسیدگی کرد.

مصدق افزود: اجازه موقتی از محضر مقام معظم رهبری گرفته شد تا در برخی موارد نسبت به جرایم مفسدان رسیدگی شود.

معاون اول قوه قضاییه خاطرنشان کرد: همواره مشی رهبر معظم انقلاب آن است که هیچ وقت تخلفی از قانون صورت نگیرد، اما در این رابطه، چون ضرورت بود در بازه زمانی مشخص اجازه فرمودند.

مصدق اضافه کرد: اصلاح قانون با گذشت بیش از دو سال که قوه قضاییه اقدام لازم را انجام داده است و نشست‌های مربوطه نیز در مجلس شورای اسلامی برگزار شده، اما هنوز در نوبت صحن علنی قرار دارد، اما مجلس شورای اسلامی قول داده‌اند تا در بازه زمانی کمتری به موضوع رسیدگی شود. رییس قوه قضاییه قول داده بود که در بازه زمانی کمتری این موضوع به قانون تبدیل شود، ولی نتوانستیم و از این بابت شرمنده رهبر انقلاب هستیم.

برنامه قرارگاه سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب برای دادگستری‌های سراسر کشور است

معاون اول قوه قضاییه درباره قرارگاه عملیاتی پیگیری تدابیر و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در قوه‌قضاییه اظهارداشت: برای نخستین بار بعد از انقلاب در دستگاه قضایی اتفاقی رخ داد و قرارگاه عملیاتی پیگیری فرامین و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در قوه قضاییه تشکیل شد.

وی با بیان اینکه امروز قوه قضاییه بیش از هر زمان دیگری با برنامه در حال حرکت است، افزود: برنامه عملیاتی این قرارگاه برای دادگستری‌های سراسر کشور است و سه ماهه سال جاری یعنی دی و بهمن و اسفند به صورت آزمایشی در حال اجرا است و از اول سال ۱۴۰۲ تا پایان سال به عنوان برنامه به صورت جدی در سراسر دادگستری‌های کشور تشکیل خواهد شد.

مصدق درباره وظایف قرارگاه گفت: هفتم تیر هر سال آغاز هفته قوه قضاییه است و رئیس قوه قضاییه و دیگر مسئولان قضایی خدمت رهبری مشرف می‌شوند و در سال جاری این اتفاق متفاوت با سال‌های پیشین بود و مقام معظم رهبری محور‌هایی را به عنوان مطالبه از قوه قضاییه بیان فرمودند که مطالبه مردم هم است و هشت محور در سخنان ایشان مورد تاکید بود که همان روز تصمیم گرفتیم برای مطالبه‌گری آن‌ها برنامه ریزی جدی انجام دهیم و سال آینده گزارش رئیس قوه قضاییه خدمت رهبری در رابطه با همین محور‌ها باشد.

ادامه دارد…

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *