خانه حقوق | Khaneye Hoghogh
0

سردار هادیانفر: توقف تولید پراید و ۴۰۵ در دستور کار قرار گرفت / از هر ۲ ایرانی یک نفر خودرو دارد

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سردار کمال هادیانفر روز یکشنبه در نشست با خبرنگاران، افزود: سال گذشته در هر ساعت ۲ تا ۳ نفر از هموطنان در سوانح خودرویی جان خود را از دست می‌دادند و ۲۵ نفر هم مصدوم می‌شدند؛ از این رو برای رفع این مساله، توقف تولید خودرو‌های ناایمن مانند پراید و ۴۰۵ در دستور کار ما قرار دارد.

وی اظهار کرد: عدم ارتقای کیفی خودرو‌های تولیدی در حالی است که هنوز در تصادفات شاهد حریق هستیم یا به دلیل آلیاژ به کار رفته در خودرو‌ها هنگان سوانح، درب‌ها قفل و سرنشینان محبوس می‌شوند که این مسئله مرگ و میر و مصدومیت را افزایش می‌دهد.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر سهم دستگاه‌ها در کاهش تصادفات و جانباختگان، افزود: طبق قانون، ۳۲ دستگاه در این مساله نقش دارند که باید به وظایف خود عمل کنند.

هادیان فر گفت: شمار دارندگان گواهینامه رانندگی در کشور در آستانه ۵۲ میلیون نفر است که بیش از ۸۰ درصد از این تعداد مربوط به خودرو است.

وی با اشاره به افزایش چهار درصدی صدور گواهینامه خودرو و ۲۵ درصدی تردد خودرویی، ادامه داد: تعداد خودرو‌های کشور امسال به ۴۰ میلیون وسیله نقلیه افزایش می‌یابد و به طور میانگین به ازای هر ۲ نفر یک خودرو در کشور داریم.

رییس پلیس فراجا تاکید کرد: ۹۵ درصد از مردم در حوزه ترافیکی، قانونمند هستند که نشانه فرهنگ بالای ترافیکی مردم، خدمات شبانه روزی پلیس و همچنین فعالیت رسانه است.

ادامه دارد…

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *