خانه حقوق | Khaneye Hoghogh
0

میانگین سن اعتیاد در کشور ۲۴ سال است / ایران ۹۰ درصد تریاک جهان را کشف می‌کند

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، نشست خبری سردار اسکندر مومنی دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر امروز شنبه بیست و نهم مرداد ماه سال جاری برگزار شد.

سردار اسکندر مومنی ضمن بزرگداشت روز خبرنگار در روز‌های اخیر، اظهار کرد: امنیت و آرامش هر جامعه‌ای مقدمه هر کاری است و دستگاه‌های مسئول باید در حوزه‌های خود به این مسئله توجه کنند و امنیت ذهنی و عینی به اندازه هم و در کنار هم دهرای اهمیت هستند.

وی تصریح کرد: ۳ رویکرد اساسی را در مبارزه با موادمخدر دنبال می‌کنیم و این ۳ محور شامل مردمی سازی و استفاده از حضور مردم، استفاده از مشارکت شرکت‌های دانش بینان و سومین مورد پیشگیری با اولویت آموزش و پرورش است.

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر تاکید کرد: هیچ دولتی نمی‌تواند بدون بهره‌مند شدن از حضور مردم و مردمی سازی و اجتماعی کردن مبارزه در این راستا به خوبی کار کند.

سردار مومنی خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها تولید موادمخدر صنعتی را در کشور همسایه ما افغانستان افزایش و توسعه دادند و خطرات این موضوع بیشتر متوجه کشور ما است و باید بیش از پیش در راستای مبارزه با موادمخدر در مرز‌ها توجه کنیم.

وی اضافه کرد: میانگین سن اعتیاد در کشور ۲۴ سال است و آهنگ کاهش سن مصرف موادمخدر در کشور ثابت مانده است و در دنیا این میانگین سنی ۱۹ سال است.

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر تصریح کرد: ایران به تنهایی ۹۰ درصد مخدر تریاک در جهان را کشف می‌کند و سال گذشته در این خصوص از سوی مجامع جهانی مورد تقدیر قرار گرفت.

سردار مومنی در کشفیات مرفین نیز سهم ایران ۴۸ درصد از مرفین کل جهان بوده و ۲۶ درصد هروئین جهان نیز توسط ایران کشف شده است.

وی همچنین یادآور شد: در سال گذشته ۱۳ مرکز تحت عنوان “اردوگاه درمان معتادین متجاهر” با ظرفیت ۹ هزار نفر در کشور راه‌اندازی شد و ۶ مرکز در تهران واقع شده است و این مراکز با افزایش ۴۸ درصدی همراه بوده است.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: با اقدامات ستاد مبارزه با موادمخدر و طی عملیاتهای مختلف ۱۹ هزار میلیارد تومان به بنیادهای مالی باند‌های تولید و قاچاق موادمخدر ضربه وارد شد و این آمار نیز با رشد ۴۸ درصدی نسبت به سال‌های گذشته همراه بوده است.

سردار مومنی تاکید کرد: دولت به تنهایی نمی‌تواند معضل موادمخدر را حل کند و برای تحقق اهداف تعیین شده باید همه دستگاه‌های مسئول پای کار بیابند و وارد میدان شوند.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *