خانه حقوق | Khaneye Hoghogh
0

مردم از حرکت به سمت پایانه‌های مرزی خودداری کنند

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سردار حسین اشتری با حضور در مرز مهران ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری آقا ابا عبدالله الحسین (ع) و خداقوت به همکاران پلیس و دستگاه‌های در حال خدمت رسانی، اظهار کرد: بیش از ۳۰ هزار نیروی پلیس در حوزه‌های مختلف در حال خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی هستند و بحمدالله با هوشیاری پلیس و تمهیدات اندیشیده شده و امنیت کامل از شهر‌ها و محور‌ها گرفته تا مرز‌ها برقرار است.

وی با بیان اینکه هدف پلیس تامین و حفظ امنیت و سلامت زائران است از عاشقان حسینی خواست تا با نیرو‌های پلیس در اقصی نقاط کشور همکاری کامل داشته و به توصیه‌های پلیس توجه ویژه داشته باشند.

بالاترین مقام ارشد انتظامی کشور افزود: همانطوری که اطلاع رسانی نیز شده است ازدحام بسیار زیاد زوار در مرز‌های جمهوری اسلامی ایران با عراق به دلیل اینکه زیرساخت‌های لازم برای خروج زائران در آنسوی مرز مهیا نشده این مشکل را ایجاد کرده است.

فرمانده فراجا با تاکید بر اینکه هموطنان عزیزی که تاکنون به سوی پایانه‌های مرزی حرکت نکرده اند از مراجعه به سوی مرز‌ها خودداری کنند تا اطلاع رسانی لازم در این خصوص انجام شود، گفت: امیدواریم عزیزانی که از شب‌های گذشته در پایانه‌های مرزی باقی ماندند با هماهنگی‌های لازم امکان خروج داشته باشند.

فرمانده انتظامی کل کشور عنوان داشت: همکاران بنده از مبدا تا مقصد بخصوص در پایانه‌های مرزی در حال خدمات رسانی به زائران آقا اباعبدالله الحسین (ع) هستند و تا زمان بازگشت کامل آنها، پلیس در خدمت این عزیزان است.

وی افزود: همه دستگاه‌های متولی سعی دارند با تعامل و هماهنگی یکدیگر تسهیلاتی را برای زائران فراهم کنند چرا که سلامت و کرامت زائران برای پلیس بسیار حائز اهمیت است.

فرمانده فراجا تصریح کرد: با توافقات انجام شده ان شاء الله این مشکل مرتفع شود البته فعلاً مردم به سوی مرز‌ها حرکت نکنند تا مشکلی پیش نیاید.

سردار اشتری با اشاره به اینکه متعاقبا آخرین اطلاعات از طریق ستاد مرکزی اربعین وزارت کشور اطلاع رسانی خواهد شد، اظهار کرد: همانطوری که اعلام شده است، افرادی که در پایانه‌های مرزی حضور داشته اند در حال خروج از کشور هستند.

فرمانده فراجا تاکید کرد: صدور گذر موقت و گذرنامه متوقف شده است و هر زمان نیاز باشد این موضوع از طریق ستاد مرکزی اربعین وزارت کشور اعلام خواهد شد که در دستور کار قرار خواهد گرفت البته تاکنون حدود ۵۰۰ هزار برگ گذر موقت صادر و حدود ۴۰۰ هزار گذرنامه قدیمی و تاریخ گذشته تعویض شده که کمک بسیار خوبی جهت تسهیل تردد زائران اربعین به شمار می‌رود.

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه مشکلات پیش آمده بدلیل آماده نبودن زیرساخت‌های آنسوی مرز باعث ایستایی در پایانه‌های مرزی ایران شده است، ابراز داشت: هر مقدار که طرف عراقی آمادگی پذیرش زائران را نداشته باشد به همان اندازه از سوی ایران ایستایی حرکت ایجاد می‌شود و زائران در گرمای هوای شدید و کمبود امکانات دچار زحمت و در شرایط سخت قرار می‌گیرند که این موضوع باعث نگرانی ما می‌شود و تمام تلاش پلیس این است که کسانی که داخل پایانه‌ها هستند بتوانند به مسیر خود ادامه دهند لذا از هموطنان و عاشقان حسینی می‌خواهیم که تا اطلاع رسانی بعدی از حرکت به سمت پایانه‌های مرزی خودداری کنند.

سردار اشتری در پایان خاطرنشان کرد: خدا رو شکر هیچ مشکلی جهت تامین امنیت در سراسر کشور نداریم و وضعیت امنیت تمام کشور و مرز‌ها در شرایط عالی قرار دارد و ما فقط نگران سلامت و کرامت زائران هستیم.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *