خانه حقوق | Khaneye Hoghogh
0

ستایشی: موضوع تبادل آقای اسدی مطرح نیست / میزان پرونده‌های ورودی قوه قضائیه نگران کننده است / تکذیب بازداشت خاوری

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، نشست خبری مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضائیه از لحظاتی پیش آغاز شد.

وی یادآور شد: رمز ماندگاری عاشورا قیام سیدالشهدا علیه ظلم و بی‌عدالتی و ایستادگی در برابر انحراف و برای ایحاد اصلاح و تحول بود.

وی افزود: پیام رسانی حضرت زینب کبری سلام الله از دلایل اصلی این ماندگاری قیام عاشورا است و همواره عبرت‌گیری از این واقعه مهم باید همیشه در نظر مردم و مسئولان باشد.

سخنگوی قوه قضائیه اضافه کرد: سیل اخیر در کشور تعداد ۱۳۳ شهر و ۱۳۴۴ روستا در ۲۵۶ بخش کشور در ۲۴ استان را درگیر کرد و ۷۸ فوتی و ۱۶ مفقودی نتیجه این سیل بودا است.

ستایشی تاکید کرد: عزم جدی برای جبران کمبودها و رفع نواقص در دستور کار مسئولان قرار گرفته و مسئولان حوزه‌های مختلف قوه قضائیه برای جلوگیری از وقوع حادثه وارد شده و تمهیدات قانونی را معین و برای مقابله با ترک فعل‌ها و رفع نواقص موجود تاکید دارد.

وی خاطرنشان کرد: هفدهم مرداد ماه روز بزرگداشت خبرنگار است و این ایام را به خبرنگاران تهنیت عرض می‌کنم و ان شاالله رسالت جامعه خبری به درستی تبیین و محقق شود و جامعه خبری در انتقال و انعکاس ضابطه‌مند و شفاف بدون کم و کاست و با رعایت امانت موفق شوند و به عنوان قوه قضائیه اعلام می‌کنیم که از نقد به حق استقبال خواهیم کرد.

سخنگوی قوه قضائیه یادآور شد: از رسانه تشکر می‌کنیم که موضوعاتی چون حمید نوری و اسدالله اسدی را پیگیری می‌کنند؛ آقای اسدالله اسدی از ماموران دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران است و بر اساس مقررات واحد مصونیت سیاسی بودند که در آلمان به صورت غیرقانونی بازداشت شدند و بر اساس حکم غیرقانونی در سال ۲۰۱۸ به بلژیک منتقل شده و دادگاه بلژیکی نیز در دادگاهی سراسر خدشه و بدون رعایت موازین حقوقی به ۲۰ سال حبس محکوم کرده و به کشور مربوطه اعلام شده است و آنها مصوبه‌ای را در مجلس برای تبادل به تصویب رساندند و برای آزادی اسدالله اسدی خواهان استرداد وی بدون هیچ قید و شرطی هستیم‌.

اسدالله اسدی از ماموران دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران است و بر اساس مقررات واجد مصونیت سیاسی بودند که در آلمان به صورت غیرقانونی بازداشت شده و به بلژیک منتقل شد؛ برای آزادی اسدالله اسدی خواهان استرداد وی بدون هیچ قید و شرطی هستیم‌.

خبر مربوط به دستگیری خاوری و استرداد وی تکذیب می‌شود و عرض می‌کنیم صحت ندارد و مکاتبات با دولت کانادا صورت گرفته اما همکاری لازم برای استرداد او را با ما ندارد و دولت کانادا پناهگاه ویژه مجرمین و متخلفان شده است.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *