خانه حقوق | Khaneye Hoghogh
0

رسیدگی به مشکلات ۲ هزار و ۶۴۴ نفر در مرکز ارتباطات مردمی قوه‌ قضاییه

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو به نقل از قوه قضائیه، سیدعلی اصغر رفاهی، درباره ملاقات‌های مردمی صورت گرفته در دی ماه سال ۱۴۰۱ در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه، اظهار کرد: یکی از رویکرد‌های واحد پاسخگویی، توجه عمیق‌تر و بیشتر به جنبه‌های حقوقی مسائل مطروحه و ارشاد متقاضیان است و در حال حاضر در واحد ارشاد و معاضدت حقوقی علاوه بر قضات متعدد مستقر در این اداره‌ی کل، یک کارشناس حقوقی ثابت نیز در مجموعه وجود دارد که نسبت به راهنمایی و ارشاد حقوقیِ مراجعان اقدام می‌کند.

وی افزود: در خصوص مراجعان حضوری، نتیجه نامه نگاری‌ها به استان دریافت می‌شود و در خصوص مکاتبات صورت پذیرفته و همچنین پاسخ‌هایی که از استان‌ها به این اداره‌ی کل ارسال می‌شود و جهت پرهیز از حضور مراجعین، واحد پاسخگویی تلفنی به مردم نیز تعبیه شده است.

مدیر کل مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه گفت: در دی ماه ۱۴۰۱ برای ۲ هزار و ۶۴۴ نفر مشاوره حضوری صورت گرفته و موارد لازم به مراجع قضایی منعکس شده است.

رفاهی اظهار کرد: میانگین زمان انتظار برای مکالمه با مشاور به صورت حضوری در این ماه ۱۱ دقیقه بوده است.

رسیدگی به درخواست‌های ۷۱۵ نفر توسط حوزه مدیریت و روسای ادارات در اداره کل ارتباطات مردمی قوه قضاییه

وی درباره تعداد ملاقات‌های حوزه مدیریت و روسای ادارات در اداره کل ارتباطات مردمی قوه قضاییه گفت: روزانه علاوه بر اداره پاسخگویی، تعدادی افراد خواهان ملاقات با مدیرکل ارتباطات مردمی هستند که از آن اداره به دفتر مدیریت هدایت می‌شوند. همچنین برای برخی افراد اقدام فوری یا اقناع حقوقی لازم است که به فراخور به معاون مدیرکل یا سایر ادارات زیر مجموعه هدایت می‌شوند. علاوه بر این، معمولاً نمایندگان تجمع کنندگان نیز جهت پیگیری خواسته خویش مراجعاتی داشته که به اداره ارتباطات و ملاقات‌ها مراجعه می‌کنند.

ملاقات‌های مردمی مسئولان عالی قضایی در دی ماه ۱۴۰۱ در اداره کل ارتباطات مردمی قوه قضاییه

وی درباره ملاقات‌های مردمی مسئولان عالی قضایی در دی ماه ۱۴۰۱ در اداره کل ارتباطات مردمی قوه قضاییه، گفت: پس از دستور ریاست قوه قضاییه حضرت حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در جلسه عالی مسئولین عالی قضایی در تاریخ ۲۹ آذر ۱۴۰۰ مبنی بر حضور معاونین و روسای سازمان‌ها جهت حضور در اداره کل ارتباطات مردمی قوه قضاییه برای انجام ملاقات‌های مردمی، این امر از آذرماه ۱۴۰۰ اجرا شد.

رفاهی عنوان کرد: در همین راستا در دی ماه ۱۴۰۱ رئیس دیوان عدالت اداری به همراه معاونان خود در تاریخ ۱۲ دی ۱۴۰۱ در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه حضور یافت و ضمن ملاقات چهره به چهره با مراجعان به بررسی پرونده‌های آن‌ها پرداخت و دستورات لازم را صادر کرد.

مدیر کل ارتباطات مردمی قوه قضاییه بیان کرد: مجموع تعداد ملاقات‌های حوزه مدیریت و روسای ادارات در دی ماه ۱۴۰۱، ۷۱۵ نفر است به طوری که تعداد ملاقات‌های مدیر کل ۵۹۴ نفر، تعداد ملاقات‌های معاون مدیر کل ۶۷ نفر، تعداد ملاقات‌های اداره ارتباطات و ملاقات‌ها ۱۰ نفر و تعداد ملاقات‌های اداره بررسی و ارشاد قضایی ۴۴ نفر است.

مدیر کل ارتباطات مردمی قوه قضاییه بیان کرد: احد از معاونان دادگستری کل استان تهران و معاونان دادستان عمومی و انقلاب تهران روزانه با حضور در اداره کل ارتباطات مردمی قوه قضاییه با تعدادی از مراجعانی که برای رفع مشکلات حقوقی و قضایی خود به این اداره کل مراجعه کرده دیدار و به پرونده‌های آن‌ها رسیدگی می‌کنند.

رفاهی اظهار کرد: در دی ماه ۱۴۰۱ معاونان دادگستری کل استان تهران در اداره کل ارتباطات مردمی قوه قضاییه پاسخگوی تعداد ۱۲۰ مورد تقاضای مردمی بوده اند.

وی در ادامه افزود: معاونان دادستان عمومی و انقلاب تهران در اداره کل ارتباطات مردمی قوه قضاییه پاسخگوی تعداد ۱۵۰ مورد تقاضای مردمی بوده اند.

مدیر کل ارتباطات مردمی قوه قضاییه اظهار کرد: قضات مستقر در اداره پاسخگویی نیز به تعداد ۱هزارو ۴۳۰ مورد درخواست‌های مردمی رسیدگی کردند همچنین توسط احدی از کارشناسان حقوقی مستقر در اداره پاسخگویی نیز تعداد ۳۸۶ مورد ارشاد قضایی صورت گرفته است.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *