خانه حقوق | Khaneye Hoghogh
0

دستگیری ماموران قلابی مسلح در تهران/ عامل اغفال دختران جوان در دام پلیس

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ کارآگاه علی ولیپور گودرزی در تشریح خبر ماموران قلابی اظهار کرد: اردیبهشت ماه سال جاری، با وقوع سرقت‌های سریالی از شهروندان در پوشش جعل عنوان پلیس در مناطق کوهستانی کن و غرب تهران موضوع رسیدگی به پرونده در دستور کار تیمی زبده از کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: تحقیقات میدانی کارآگاهان نشان داد، ۲ سارق حرفه‌ای با سلاح کلت کمری طعمه‌های خود را در غرب تهران و بخصوص در مناطق کوهستانی کن شناسایی و به بهانه اینکه آن‌ها مشروبات الکلی مصرف کرده با کلت کمری و جعل عنوان پلیس از این افراد سرقت کرده‌اند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ ادامه داد: کارآگاهان در نخستین گام با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و روش‌های علمی متوجه شدند، متهمان افراد سابقه دار هستند و به تازگی از زندان آزاد شده‌اند.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی پس از دریافت این سرنخ مهم با اقدامات اطلاعاتی، مخفیگاه متهمان را در غرب تهران شناسایی کردند.

سرهنگ کارآگاه ولیپور گودرزی افزود: کارآگاهان پس از دریافت این اطلاعات مهم، با هماهنگی‌های لازم با مرجع قضایی راهی مخفیگاه متهمان شدند و آن‌ها را در یک عملیات منسجم دستگیر کردند.

وی با بیان اینکه یک قبضه کلت کمری و ۲ عدد بی‌سیم از مخفیگاه آن‌ها کشف شده است، گفت: متهمان پس از انتقال به اداره یکم پلیس آگاهی هدف تحقیقات قرار گرفتند و به جرم خود مبنی بر سرقت از شهروندان با سلاح کلت کمری در پوشش مامور پلیس در نقاط مختلف تهران اعتراف کردند.

سرهنگ کارآگاه ولیپور گودرزی خاطرنشان کرد، با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی متهمان برای کشف جرایم احتمالی و شناسایی سایر شکات در اختیار کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی قرار گرفت.

دستگیری عامل اغفال دختر جوان

رئیس پلیس آگاهی پایتخت همچنین درباره عامل اغفال دختران جوان توضیح داد: اواسط فروردین‌ماه سال جاری، زن میانسالی هراسان به اداره چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه کرد و به کارآگاهان گفت، دختر جوانم به بهانه خرید از خارج شده و دیگر بازنگشته است در این مدت نیز با تمامی آشنایان تماس گرفتم، اما کسی از او خبری ندارد؛ نگرانم بلایی سر دخترم آمده باشد.

وی افزود: پس از تشکیل پرونده در دایره چهارم پلیس آگاهی (ویژه فقدان) تیمی زبده از کارآگاهان راهی محل زندگی دختر جوان شدند و با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم پی بردند، دختر گمشده با یک مرد جوان به صورت پنهانی ارتباط داشته و به سوپرمارکت محله نیز مراجه نکرده است.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ عنوان کرد: کارآگاهان در نخستین گام با اقدامات اطلاعاتی متوجه شدند، دختر گمشده توسط مرد جوان در فضای‌مجازی با شگرد ازدواج اغفال شده و از خانه فرار کرده است که همین سرنخ کافی بود تا کارآگاهان با روش‌های علمی و اقداما اطلاعاتی هویت متهم را در کوتاه‌ترین زمان ممکن شناسایی کنند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: کارآگاهان در گام بعدی با بررسی‌های تخصصی متوجه شدند، دختر اغفال شده در خانه متهم در شمال کشور حضور دارد که کارآگاهان پس از کشف این سرنخ مهم، با هماهنگی‌های لازم با مرجع قضایی راهی آنجا شدند و مرد جوان را دستگیر کردند.

وی با بیان اینکه کارآگاهان موفق به پیدا کردن دختر گمشده شدند، افزود: متهم پس از انتقال به اداره چهارم پلیس آگاهی در جریان تحقیقات ابتدایی ضمن ابراز ندامت و پشیمانی به جرم خود مبنی بر اغفال دختر جوان در فضای مجازی با شگرد وعده‌های پوشالی و دروغین ازدواج اعتراف کرد.

سرهنگ کارآگاه ولیپور گودرزی خاطرنشان کرد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی، دختر گمشده به آغوش گرم خانواده خود بازگردانده شد و متهم برای کشف جرائم احتمالی در اختیار کارآگاهان اداره چهارم پلیس آگاهی قرار گرفت.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *