خانه حقوق | Khaneye Hoghogh
0

تذکر به یک فروشگاه زنجیره‌ای به خاطر انبار روغن

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محمدعلی اسفنانی درباره پرونده‌های تخلفات فروشگاه‌های زنجیره‌ای افزود: در این مدت نظارت و بازدید گشت‌های مشترک تعزیرات از فروشگاه‌های زنجیره‌ای انجام شده و تخلفاتی هم احراز شده هرچند تخلف شاخص و سازمان‌یافته‌ای از سوی این مراکز رخ نداده است.

وی ادامه داد: در انبار‌های یک فروشگاه زنجیره‌ای انواع روغن نباتی به میزان انبوه انبار شده و این در حالی بود که قفسه‌های عرضه خالی بود.

اسفنانی اضافه کرد: البته این فروشگاه علت عدم عرضه را تناقض قیمت روی کالا و قیمت جدید اعلام کرد و گفت که برای درج قیمت جدید این اقدام را انجام داده است.

وی ادامه داد: با دستور قاضی تعزیرات و طبق بازرسی از انبار این فروشگاه دستور عرضه صادر و فروشگاه نیز اخطار دریافت کرد.

اسفنانی اظهارداشت: برای این فروشگاه پرونده تعزیراتی تشکیل نشد و اقدام گشت مشترک تعزیرات حکومتی جنبه ارشادی و نظارتی داشت.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: شهروندان می‌توانند در صورت برخورد با هر نوع تخلف گرانفروشی، عدم درج قیمت یا عرضه کالا گزارش تخلف را از طریق سامانه ۱۳۵ تعزیرات حکومتی یا سامانه ۱۲۴ وزارت صمت ثبت و پیگیری کنند.

گفتنی است مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه سوم خرداد در نشست خبری در پاسخ به سوالی در مورد اقدامات دستگاه قضایی در برخورد با احتکار گفت: رسیدگی به تخلف محتکران در صلاحیت سازمان تعزیرات حکومتی قرار دارد و دستگاه قضا از اقدامات این سازمان حمایت می‌کند.

وی افزود: طبق آخرین آمار که از سامانه تعزیرات حکومتی دریافت شد از ابتدای امسال تا پایان اردیبهشت ۶۳هزار و ۶۵۱ فقره پرونده در تعزیرات حکومتی تشکیل شده است که درباره احتکار ۲ هزار و ۸۰۳ تن روغن، ۵۷۲ تن آرد، یک هزار و ۳۳۲ تن شکر و ۶۰۰ تن ماکارونی بوده است.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *