خانه حقوق | Khaneye Hoghogh
0

تجمع مال‌باختگان کینگ مانی در مقابل شرکت بازاریابی شبکه‌ای

تصویر پیدا نشد !

گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مرصاد قربان نژاد، اوایل مهرماه سال جاری، وزارت اطلاعات با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های سازمان‌یافته کلاهبرداری در سطح کشور توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) شناسایی و دستگیر شده‌اند.

تجمع مال‌باختگان کینگ مانی در مقابل شرکت بازاریابی شبکه‌ای

وزارت اطلاعات در بخش دیگری از اطلاعیه خود اعلام کرد، این باند با فریب افکارعمومی و تشویق افراد به خرید و سرمایه‌گذاری در رمزارز جعلی «کینگ‌مانی»، مبالغ هنگفتی را از زیر مجموعه‌های خود کسب کرده و با ایجاد نوسانات ساختگی در قیمت رمزارز ادعایی، اقدام به خریدوفروش آن کرده است.

با گذشت یک ماه از ماجرای دستگیری اعضای این باند هنوز تعیین تکلیف در خصوص رسیدگی به شکایات مال‌باختگان صورت نگرفته است، البته به دلیل حجم بالای شکایت‌های هنوز این پرونده به مرحله رسیدگی نهایی نرسیده و هنوز مال‌باختگان می‌توانند شکایت خود را در شعبه ۲ بازپرسی دادسرای ناحیه ۳۱ ثبت کنند.

البته ماجرای شکایت به یک ماه اخیر مربوط نبوده و حتی برخی از افراد از ابتدای سال، شکایت خود را در دفاتر قضائی ثبت کرده بودند و به دلیل همین پروسه زمانی طولانی امروز ۱۷ آبان، برخی از مال‌باختگان در مقابل یک شرکت بازاریابی شبکه‌ای تجمع کردند.

بر اساس مدارک ارسال شده برای خبرگزاری دانشجو، این شرکت بازاریابی شبکه‌ای، ارز دیجیتالی کینگ مانی را به بازاریابان خود معرفی کرده بود. همچنین مدیران شرکت با همکاری لیدر‌ها اقدام به آموزش کیف پول صرافی UtByte کرده بودند.

تجمع مال‌باختگان کینگ مانی در مقابل شرکت بازاریابی شبکه‌ای

تبلیغات عجیب این شرکت سبب شده بود که این ارز به ۲۵ هزار دلار هم رشد کند و همین تبلیغات در کنار اعتماد بازاریابان این شرکت، سبب هجوم افراد برای خرید این ارز شد.

با گذشت مدتی از فعالیت این صرافی و خریدوفروش کینگ مانی، سایت بسته شد و خریدوفروش و یا تبدیل این ارز دیجیتالی به ارز‌هایی نظیر بیت‌کوین حذف و سرمایه افراد توسط شرکت بلوکه شد.

حتی افرادی که در این صرافی سایر ارز‌های دیجیتالی نظیر بیت‌کوین را خریداری کرده بودند، بدون اجازه این افراد، بیت‌کوین‌ها به کینگ مانی تبدیل شد، هرچند هنوز امکان خریدوفروش وجود نداشت.

با گذشت زمان ارزش این ارز کاهش پیدا کرد و در حال حاضر قیمت آن به کمتر از ۱۵۰ دلار رسیده است. البته این مقدار نیز به دلیل بسته بودن صرافی UtByte قابل تبدیل نیست.

اطلاعات ثبت شده برای این ارز دیجیتالی و صرافی ذکر شده نشان می‌دهد مدیران شرکت بازاریابی شبکه‌ای مذکور از مؤسسین این صرافی هستند.

بااین‌وجود مدیران این شرکت، حاضر به پاسخگویی نبوده و اعلام کرده‌اند که معرفی این ارز دیجیتالی توسط شرکت صورت نگرفته است.

البته مدارک ارسال شده از سوی مال‌باختگان، حکایت از ماجرای دیگری دارد. در گزارش قبلی شبکه فساد، داستان یکی از مال‌باختگان ذکر شد و در گزارش بعدی به بررسی دقیق این ماجرا خواهیم پرداخت.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *