خانه حقوق | Khaneye Hoghogh
0

امکان درخواست تجدیدنظر پرونده‌های دیوان عدالت از همه دفاتر خدمات قضایی

به گزارش روز شنبه ایرنا از مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه(مافا)، محمد کاظمی فرد در مراسم رونمایی از فاز دوم سامانه خدمات الکترونیک قضایی دیوان عدالت اداری (سخا) افزود: مرکز آمار و فناوری اطلاعات از ابتدای شروع مسیر هوشمند سازی قوه قضاییه اقدامات متعددی را انجام داده که یکی از اهداف آن دسترسی آسان مردم به خدمات قضایی و عدالت است.

وی ادامه داد: خدمتی را که امروز افتتاح می کنیم خدمت تجدید نظر خواهی است که قبلا فقط در دفاتر مرکزی دیوان عدالت اداری در استان­‌ها قابل انجام بود اما اکنون با همکاری دیوان عدالت اداری و مرکز آمار و فناوری اطلاعات در همه دفاتر خدمات قضایی سراسر کشور فعال شده و به زودی این خدمت در خودکاربری وکلا و نمایندگان حقوقی دستگاه‌ها همچنین عموم مردم به صورت خودکاربری نیز قابل استفاده خواهد بود.

کاظمی فرد اظهار داشت: تقریبا می­‌توان گفت که وکلا و نمایندگان حقوقی دستگاه‌های دولتی برای امورات قضایی خود نیاز به مراجعه حضوری ندارند و همه کارها به صورت غیر حضوری و برخط انجام می‌­شود.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با اشاره به سامانه‌های متعددی مانند (عدالت همراه، درگاه ملی، سها و محکومیت‌­های مالی) که برای تسهیل دسترسی مردم به خدمات قضایی ایجاد شده، گفت: مردم می‌توانند قبل از مراجعه به محاکم قضایی، به صورت الکترونیکی نوبت دریافت کنند که از این طریق، مراجعه بیش از هشت میلیون نفر را سامان داده‌ایم و از خدماتی مانند دریافت ثنا به صورت برخط و دریافت گواهی عدم سو پیشینه طی دو روز کاری بهره ببرند.

کاظمی فرد افزود: دیوان عدالت اداری با توجه به ماهیت رسیدگی‌­ها که غیرحضوری است و نیز نوع قوانین و آیین‌­نامه‌­های موجود، ظرفیت بالایی برای الکترونیکی شدن و ایجاد سامانه­‌های متعدد دارد که با همت ریاست محترم دیوان عدالت اداری و حمایت مرکز آمار و فناوری اطلاعات در آینده خبرهای متعددی مبنی بر الکترونیکی و غیرحضوری شدن خدمات را خواهید شنید.

وی ابراز امیدواری کرد با همراهی همه بخش‌های قضایی، مردم و نخبگان علمی بتوانیم در آینده‌­ای نزدیک گام‌های تکمیلی هوشمندسازی دستگاه قضایی برداشته شود و شاهد تحقق قوه قضاییه هوشمند در تراز انقلاب اسلامی باشیم.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *