خانه حقوق | Khaneye Hoghogh
0

اسماعیلی: مربیان اصلاح و تربیت ندامتگاه زنان جزء ایثارگران گمنام هستند

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، علی اسمعیلی در بازدید از ندامتگاه زنان طی جلسه‌ای با کارکنان این مرکز اظهار داشت: زندانبانان در امنیت جامعه سهم عمده‌ای دارند و با نگهداری زندانیانی که ممکن است هر یک به تنهایی امنیت شهروندان را به خطر بیندازد، هم در امر تامین نظم و هم تربیت و بازاجتماعی نمودن آنان تلاش می‌کنند.

معاون اجرایی زندان‌های استان تهران تاکید کرد: شما بانوان شاغل در این ندامتگاه، با تاسی و الگو قرار دادن حضرت فاطمه زهرا (س) هم به عنوان همسر و مادر، وظیفه تربیت فرزندان نیکو را بر عهده دارید و هم به عنوان یک زندانبان، مرهم دلتنگی‌های زنان زندانی که آسیب دیده اجتماعی هستند و تربیت و بازگشت سعادتمندانه به جامعه و کانون خانواده را بر عهده دارید.

اسمعیلی ادامه داد: مربیان اصلاح و تربیت به ویژه در ندامتگاه زنان جزء ایثارگران فرهیخته و گمنام هستند.

وی توضیح داد: اغلب مردم از سختی‌های کار زندانبانان اطلاع کافی ندارند، تصور حضور شخصی قاتل، شرور، سارق حرفه‌ای و یک جنایتکار در جامعه یا محل زندگی برای شهروندان قابل تحمل نیست، اما کارکنان زندان‌ها سال‌ها با این افراد زندگی می‌کنند.

اسمعیلی همچنین گفت: سختی‌های کار زندانبانی و خدمت در شرایط بسته فیزیکی و آسیب‌های روحی این شغل موجب شده این قشر از کارکنان دولت مظلوم واقع گردند.

وی با تاکید بر ضرورت ارتقای منزلت اجتماعی زندانبانان اظهار داشت: طی ماه‌های اخیر مشکلات بودجه‌ای زندان‌ها موجب عدم پرداخت برخی از معوقات کارکنان شد، ولی مقام عالی سازمان زندان‌ها و تمام مدیران کشوری و استان تهران در تلاش برای رفع این مشکلات هستند و اطمینان داشته باشید مسئولان از هیچ اقدامی برای تامین بودجه فروگذار نخواهند بود.

اسمعیلی خاطرنشان کرد: با تغییر مدیریتی در سازمان زندان ها، موضوع توجه به منابع انسانی به عنوان سرمایه‌های اصلی سازمان در راس برنامه‌ها قرار گرفت.

او افزود: در هفته‌های اخیر با تلاش مدیرکل زندان‌های استان تهران و مساعدت سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، بخشی از معوقات امور رفاهیات، طی یکی دو روز آینده پرداخت می‌شود و مابقی نیز در دست اقدام است و انشاءالله به زودی خبر‌های خوبی شنیده خواهد شد.

شایان ذکر است در این جلسه که از ساعت ۹ صبح شروع شده و تا ساعت ۱۴ به طول انجامید، کارکنان اداری و شیفتی ندامتگاه زنان مشکلات خود را مطرح کردند که معاون اجرایی زندان‌های استان تهران اظهار امیدواری کرد با پیگیری‌های انجام شده، به زودی معوقات کارکنان پرداخت گردد.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *