خانه حقوق | Khaneye Hoghogh
0

آیین آزادسازی ۵۰۰ زندانی استان کرمانشاه برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرمانده سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) استان کرمانشاه در این مراسم با اشاره به اینکه اقدام سازمان بسیج حقوقدانان در آزادسازی این زندانیان بسیار ارزشمند و کار بزرگی است، گفت: در این طرح تلاش می‌کنیم تا پایان آذرماه زمینه آزادی ۵۰۰ زندانی را فراهم کنیم و زندانیان هم باید قدر این آزادی را بدانند و دوباره مرتکب جرمی نشوند.

آیین آزادسازی ۵۰۰ زندانی جرائم غیرعمد استان کرمانشاه برگزار شد
سردار «بهمن ریحانی» فرمانده سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) استان کرمانشاه

بسیاری از مشکلات جامعه به دلیل عدم آگاهی و علم نداشتن از مباحث حقوقی است

سردار «بهمن ریحانی» روز سوم از هفته بسیج را روز عدالت و مبارزه با فساد عنوان کرد و افزود: یکی از پایه‌های انقلاب اسلامی عدالت است اما این مقوله نسبی است و نمی‌توانیم ادعا کنیم که عدالت به طور کامل در جامعه برقرار است و به دلیل اینکه سال‌ها کشور ما درگیر تهدید، تحریم و جنگ بوده، بسیاری از بسترهای فسادزا در کشور کار دشمنان است.

وی با اشاره به اینکه قوه قضاییه در چند سال اخیر در مبارزه با فساد خوب کار کرده و بارقه‌های امید را در دل مردم ایجاد کرده است گفت: بسیاری از مشکلات و جرائم مردم در جامعه به دلیل عدم آگاهی و علم نداشتن از مباحث حقوقی و قضایی است که در معامله ها و داد و ستدها منجر به جرم و زندان می‌شود که بسیج حقوقدانان استان با ارائه مشاوره‌های حقوقی رایگان در طرح هر مسجد یک حقوقدان اقدامات ارزشمندی را در کاهش جرائم انجام داده است.

آیین آزادسازی ۵۰۰ زندانی جرائم غیرعمد استان کرمانشاه برگزار شد
«پرویز توسلی‌زاده» رییس کل دادگستری استان کرمانشاه

حاکمیت باید برای آسان کردن امور مردم تلاش کند

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه هم در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته بسیج گفت: حفظ اسلام وظیفه مهم بسیج است و این تشکیلات بسیج محدود به کشور ما نیست بلکه بسیج نهاد مقدسی است که تمام جهان اسلام را در بر می‌گیرد و هر کسی که برای اعتلای اسلام تلاش کند یک بسیجی است.

«پرویز توسلی‌زاده» با اشاره به اینکه هیچ مکتبی مانند اسلام برای رفع مشکلات مردم اهمیت قائل نشده است، افزود: مقام معظم رهبری هم تاکید دارند که حاکمیت باید برای آسان کردن امور مردم تلاش کند که برگزاری این مراسم هم یکی از مصداق‌های حل مشکلات مردم است که به همت سپاه و بسیج حقوقدانان در ۲ سال گذشته اجرایی شده است.

وی ادامه داد : نباید اجازه بدهیم اداره کشور برای نظام پرهزینه باشد لذا همه مدیران و شهروندان در هر جایگاهی که قرار دارند باید برای گره‌گشایی از کار مردم تلاش کنند و ما هم در دستگاه قضایی راضی نیستیم پای یک نفر به زندان باز شود.

آیین آزادسازی ۵۰۰ زندانی جرائم غیرعمد استان کرمانشاه برگزار شد
«رسول بهرامی‌پور» مدیر سازمان بسیج حقوقدانان استان کرمانشاه

استان کرمانشاه در طرح آزادسازی زندانیان در کشور رتبه برتر را کسب کرد

مدیر سازمان بسیج حقوقدانان استان کرمانشاه با اشاره به اینکه ۸۷ گروه جهادی با ۴۵۱ نفر و با ۲۹۲ ساعت فعالیت در زندان‌های استان به زندانیان خدمات مشاوره‌ای و حقوقی ارائه دادند، گفت: در این مدت یک هزار و ۷۳ مشاوره حقوقی، ۵۰ وکالت رایگان، ۱۱۲ کارت هدیه، سه هزار و ۴۶۷ بسته معیشتی، ۵۵۷ فقره خدمات پزشکی و ۴۴۳ نفر آزادسازی زندانیان با اعتبار بیش از سه میلیارد تومان انجام شده است.

«رسول بهرامی‌پور» با اشاره به اینکه در نهضت آزادسازی زندانیان مردم کرمانشاه خوش درخشیدند، افزود : آزادسازی زندانیان در کل کشور انجام می‌شود اما استان کرمانشاه در اجرای این طرح با حمایت مردم و مسئولان رتبه برتر کشور را کسب کرده است.

وی ادامه داد : امروز فضای پویش نذر رهایی در استان کرمانشاه فراهم شده است و انتظار داریم مردم نوع دوست استان مانند گذشته کمک‌های نقدی خود را به شماره کارت ۶۲۷۳۸۱۷۰۱۰۱۷۰۲۶۸ به نام گروه جهادی شهدای حقوقدان استان کرمانشاه نزد بانک بانک سپه واریز کنند.

در انتهای این مراسم تعدادی از زندانیان به صورت نمادین حکم آزادی خود را دریافت کردند.

آیین آزادسازی ۵۰۰ زندانی جرائم غیرعمد استان کرمانشاه برگزار شد

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *