خانه حقوق | Khaneye Hoghogh
0

۸۰ هزار نظامی روسیه در جنگ اوکراین کشته یا زخمی شده‌اند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «کالین کال»، معاون سیاسی وزیر دفاع آمریکا مدعی شد از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین تاکنون ۸۰ هزار نظامی ارتش روسیه یا کشته شده‌اند یا زخمی.

بنا بر ادعای این مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا «تلفات روس‌ها در کمتر از شش ماه، احتمالاً بین ۷۰ یا ۸۰ هزار نفر باشد. آن‌ها احتمالاً بین ۳ تا ۴ هزار خودروی زرهی از دست داده‌اند».

وی همچنین مدعی شد که ارتش روسیه به علت شلیک موشک‌های بسیار به مواضع ارتش اوکراین از زمان آغاز جنگ، هم‌اکنون ذخیره موشک‌های نقطه‌زن از جمله موشک‌های کروزش در حال اتمام است.

کالین کال همچنین با ادعای اینکه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه به هیچ یک از اهدافش در جنگ نرسیده افزود: تعلل و کاهش استفاده نیرو‌های ارتش روسیه از موشک‌های نقطه‌زن و دوربرد، شاخصی است که نشان می‌دهد ذخایر آن‌ها به نقطه‌ای رسیده که مسکو نیاز دارد آن را برای «شرایط دیگر» نگه دارد.

در ۲۴ فوریه (۵ مارس ۱۴۰۰)، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در یک سخنرانی تلویزیونی اعلام کرد که به منظور «غیرنظامی‌کردن و نازی‌زدایی اوکراین» و در پاسخ به درخواست کمک رهبران جمهوری‌های دونباس (در شرق اوکراین) فرمان آغاز «عملیات ویژه نظامی» در خاک اوکراین را صادر می‌کند. مناطق شرقی اوکراین روس‌تبار هستند و سال‌ها هدف حملات مداوم ارتش دولت مرکزی اوکراین بوده‌اند. در اوایل ماه مارس، این مناطق خودمختاری خود را اعلام کردند.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *