خانه حقوق | Khaneye Hoghogh
0

هنوز موضوعاتی در مذاکرات وین باقی مانده است

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، به نقل از رویترز، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز جمعه گفت که پیشرفت قابل توجهی در مذاکرات وین به دست آمده است.

سالیوان که به همراه جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در حال سفر به لهستان بود، در هواپیما به خبرنگاران گفت: هنوز مسائلی باقی مانده است. هنوز کار برای انجام دادن وجود دارد. ما هنوز به دنبال یک نتیجه دیپلماتیک در اینجا هستیم که برنامه هسته‌ای ایران را دوباره محدود کند.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید همچنین ادعا کرد: البته اگر دیپلماسی موفق نشد از نزدیک با شرکای بین المللی خود برای افزایش فشار بر ایران اقدام خواهیم کرد.

این در حالی است که «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا پیش از این در سخنانی اعلام کرده بود که کشورش به دنبال توافقی با ایران است که استاندارد‌های تعیین شده از سوی بایدن را داشته باشد!

مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور آمریکا در این باره گفت: معتقدیم اگر توافق هسته‌ای ایران به نحوی وجود داشته باشد که استاندارد‌های جو بایدن رییس جمهور‌ی آمریکا در آن رعایت شده باشد مبنی بر اینکه به صورت قابل تاییدی مسیر تهران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای را مسدود کند و پس از آنکه دونالد ترامپ از آن خارج شد، محدودیت‌های برنامه هسته‌ای این کشور را بازگرداند، ما این توافق را انجام خواهیم داد؛ زیرا معتقدیم در راستای منافع ملی آمریکا است!

این در حالیست که ایران تا کنون بار‌ها هشدار داده است که تنها در صورتی مذاکرات وین با هدف برچیدن تحریم‌های ضدایرانی به موفقیت خواهد رسید که منافع ملی تهران رعایت شده باشد.

گفتنی است که دولت پیشین آمریکا در ماه می‌سال ۲۰۱۸ میلادی به صورت یکجانبه از توافق هسته ایِ سال ۲۰۱۵ با ایران خارج شده و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت را نقض کرد.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *