خانه حقوق | Khaneye Hoghogh
0

هنوز تصمیمی برای انجام تحقیقات درباره کشته شدن غیرنظامیان در سوریه نگرفته‌ایم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «جان کربی» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) به گزارش‌های منتشر شده در خصوص کشته شدن غیرنظامیان در جریان عملیات نیروهای این کشور در شمال غرب سوریه واکنش نشان داد.

بر اساس این گزارش، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا ضمن تأیید خبر کشته شدن شماری از غیرنظامیان در شمال غرب سوریه، گفت: هنوز تصمیمی برای انجام تحقیقات در این زمینه اتخاذ نکرده ایم. «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا دیروز پنجشنبه در سخنانی مدعی شد که نیروهای این کشور در عملیات شب گذشته خود در «ادلب» سوریه سرکرده جدید داعش را به هلاکت رسانده اند.

بایدن ادعا کرد: به دستور من، شب گذشته نیروهای آمریکایی عملیات موفقیت آمیزی را در شمال غرب سوریه انجام دادند و طی آن «عبدالله قرداش» معروف به «ابو ابراهیم القرشی» سرکرده جدید داعش را کشتند.

رئیس جمهور آمریکا همچنین مدعی شد: ما القرشی را از میدان نبرد حذف کردیم تا جهانی امن تر داشته باشیم. یک مسئول آمریکایی نیز در رابطه با کشته شدن غیرنظامیان در جریان عملیات شب گذشته نیروهای آمریکایی مدعی شده است: سرکرده داعش به وسیله کمربند انفجاری خود را منفجر کرد و باعث کشته شدن غیرنظامیان شد.

وی همچنین گفت: برخی از اعضای خانواده القرشی نیز پس از آنکه او خود را به وسیله کمربند انفجاری منفجر کرد، کشته شدند. از سوی دیگر، شبکه المیادین اعلام کرد: عملیات حمله به مقر سرکرده داعش، با مشارکت سازمان اطلاعات عراق انجام گرفته است.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *