خانه حقوق | Khaneye Hoghogh
0

همکاری خوبی در زمینه نفت با ایران وجود دارد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، وزیر نفت و صنایع معدنی سوریه امروز (یک شنبه) در حاشیه سومین نمایشگاه بین المللی نفت و گاز سوریه اظهار داشت: همکاری بسیار خوبی بین وزارت نفت سوریه و جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های نفتی وجود دارد.

وی افزود: همچنین توافق نامه‌های بسیاری در حوزه فسفات و سرمایه گذاری نفتی با جمهوری اسلامی ایران منعقد شده که در حال اجرا می‌باشد.

وزیر نفت و صنایع معدنی سوریه همکاری با ایران را فرصت ارزشمند و بزرگ در حوزه اقتصادی دانست و تاکید کرد: هرگونه مانعی که سبب کارشکنی در زمینه همکاری‌ها میان دمشق – تهران شود را از بین می‌بریم.

وی ادامه داد: بین ما و دوستانمان در ایران در حال حاضر برنامه‌هایی طراحی شده که در حال انجام و پیشبرد آن هستیم.

طعمه افزود: ما به صورت دوره‌ای با آقای “عباس اکبری” (مشاور معاون اول رییس جمهور و دبیر ستاد توسعه روابط اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و سوریه و با حمایت همه جانبه و پیگیری‌های آقای “مهدی سبحانی” سفیر ایران در سوریه برای انعقاد قرارداد‌ها دیدار و رایزنی می‌کنیم.

سومین دوره نمایشگاه بین المللی نفت و گاز سوریه با عنوان “سرپترو ۲۰۲۲” با حضور بیش از ۶۰ شرکت داخلی و خارجی (هشت شرکت ایرانی) شامگاه جمعه ۳۱ تیرماه در محل دائمی برگزاری نمایشگاه‌های بین المللی دمشق، با حضور مقامات سوری و سفیر جمهوری اسلامی ایران در دمشق افتتاح شده و تا دوشنبه سوم مرداد ماه نیز ادامه دارد.

هدف از برگزاری این نمایشگاه ورود به بازار سرمایه گذاری در زمینه نفت و گاز در سوریه و ایجاد فرصت برای شرکت‌ها در عرصه‌ی جهانی برای ورود محصولات خود به بازار کشور سوریه اعلام شده است.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *