خانه حقوق | Khaneye Hoghogh
0

لندن مدعی عقب‌نشینی روس‌ها از حومه کی‌یف شد

 به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، همزمان با وارد شدن بحران اوکراین و عملیات نظامی ویژه روسیه در این کشور به سی‌ونهمین روز خود، انگلیس مدعی عقب‌نشینی نیرو‌های روسی از برخی نقاط اوکراین شد.

رکن اطلاعات ارتش انگلیس امروز (شنبه) ادعا کرد: «نیرو‌های اوکراینی همچنان به پیشروی خود ادامه می‌دهند، زیرا عقب نشینی نیرو‌های روسی از حومه کی‌یف نیز ادامه دارد».

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، در این بیانیه آمده است: «پس از درگیری شدید، نیرو‌های اوکراینی موفق شدند یک جاده اصلی در خارکیف واقع در شرق این کشور را به کنترل خود درآورند».

وزارت دفاع انگلیس در گزارش خود مدعی شد: «نیرو‌های روسی از فرودگاه هوستومل در حومه کی‌یف، که از زمان آغاز تهاجم روسیه به اوکراین صحنه درگیری مداوم نیرو‌های دو طرف بوده است، عقب نشینی کردند».

رویترز همچنین نوشت که نمی‌تواند مستقلاً ادعا‌های مطرح‌شده در این گزارش لندن را تایید کند.

پیش از این نیز سخنگوی پنتاگون با اعلام کمک امنیتی جدید چند صد میلیون دلاری به اوکراین، گفت این بسته حمایتی شامل سامانه‌های موشکی هدایت‌شونده و پهپاد‌های تهاجمی خواهد بود. (جزئیات بیشتر)

روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه عملیات نظامی ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. پوتین هدف این عملیات را «حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل‌کشی رژیم کی‌یف قرار گرفته‌اند»، عنوان کرد. به گفته وی، برای این منظور، برنامه‌ریزی شده که «خلع سلاح و غیرنظامی سازی اوکراین» انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول «جنایت‌های خونین علیه غیرنظامیان» در منطقه دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.

وزارت دفاع فدراسیون روسیه نیز گفته که نیرو‌های مسلح فقط به زیرساخت‌های نظامی و نیرو‌های اوکراینی حمله می‌کنند، هیچ بخشی از جمعیت غیرنظامی نیز تهدید نخواهد شد.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *