خانه حقوق | Khaneye Hoghogh
0

ضرورت توسعه شبکه پرس تی وی برای معرفی پیشرفت‌های ایران به جهان

گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو_ سعدالله نصیری قیداری عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی به ضرورت توسعه پرس تی وی و فعالیت‌های این شبکه اشاره کرد و گفت: امروز بحث ارتباطات نقش موثری برای توسعه همه‌جانبه‌ای کشور‌ها ایفا می‌کند.

وی افزود: در اثر رقابت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی و سابقه‌ای که ایران در توسعه علمی کشور داشته، کشور‌های رقیب در تلاش هستند تا کشور را منزوی کنند و منافع کشور را به خطر بیاندازند؛ بنابراین نقش رسانه‌های بین المللی همچون پرس تی وی بسیار مهم است و ضرورت توسعه هرچه بیشتر چنین شبکه‌ای احساس می‌شود.

نصیری قیداری در ادامه به تمدن بالای ایران اشاره کرد و گفت: ایران با تمدن بالا می‌تواند بار دیگر نقش موثری در صحنه جهانی در حوزه‌های مختلف داشته باشد و معرفی این فرهنگ غنی می‌تواند در یک دنیای رقابتی در حوزه‌های مختلف اقتصادی سیاسی و اجتماعی نقش مهمی داشته باشد، چون معرفی پتانسیل‌های یک کشور نقش مهمی در روابط کشور دارد.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت: معرفی کشور به جامعه بین المللی به ویژه کشور‌های استعمار شده مانند آمریکای لاتین وحتی کشور‌هایی که شرایط اقتصادی خوبی ندارند می‌تواند هدف توسعه اقتصادی کشور قرار گیرد.

وی افزود: هم‌اکنون شاهد هستیم که چندین رسانه به زبان‌های مختلف علیه جمهوری اسلامی ایران تبلیغ می‌کنند که البته باید این سوال را پرسید که اگر ایران یک کشور بی‌تأثیر بود چه نیازی به راه اندازی این تعداد رسانه بود؟ پس این نشان از تاثیرگذاری بالای ایران در عرصه جهانی است. از این رو، با این رفتار‌های غیرمنصفانه رسانه‌های جهان، باید شبکه پرس تی وی و دیگر رسانه‌های فرامرزی ما توسعه پیدا کنند و اخبار واقعی در مورد توسعه کشور و فناوری‌های جدید را با شتاب به دنیا معرفی کنند.

این نماینده پیشین مجلس در پایان گفت: دلیل توسعه کشور‌هایی مانند چین هند ترکیه عربستان و امارات این است که در تعاملات بین‌المللی به منافع خود بها می‌دهند و در سایه تعامل سازنده با کشور‌های جهان می‌توان شاهد توسعه اقتصادی کشور باشیم که برای تحقق این امر باید بتوانیم با زبان آن‌ها تعامل فرهنگی و ارتباطات داشته باشیم. این حقیقت میسر نمی‌شود مگر با داشتن رسانه‌های برون مرزی به طوری که این شبکه‌ها می‌توانند ظرفیت‌ها و تجربیات را معرفی کنند و در سایه این تبادل اطلاعات به منافع ملی خود دست پیدا کنیم.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *