خانه حقوق | Khaneye Hoghogh
0

تجمع بزرگ مردم عراق در سالگرد شهید سلیمانی و ابومهندس / «مقاومت» تا اخراج آمریکا از عراق از پای نمی‌نشیند + فیلم

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، امروز (شنبه، اول ژانویه ۲۰۲۲) همزمان با پایان مهلت قانونی خروج اشغالگران آمریکایی، پایتخت عراق شاهد برگزاری تجمع میلیونی به مناسبت دومین سالگرد شهادت فرماندهان پیروزی بر داعش است و خیل عظیمی از مردم عراق از سراسر این کشور خود را به پایتخت رسانده‌اند تا در این مراسم یادبود باشکوه شرکت کنند.

علاوه بر مردم، شمار زیادی از شخصیت‌ها و مقام‌های سیاسی عراق در این مراسم حضور دارند. رسانه‌های عراقی با انتشار تصاویری از حضور «هادی العامری» رئیس ائتلاف الفتح، «فالح الفیاض» رئیس سازمان الحشد الشعبی، «اکرم الکعبی» دبیرکل جنبش النجباء عراق، «سید عمار الحکیم» رئیس جریان حکمت ملی، «قاسم المصلح» فرمانده عملیات استان الانبار و «قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق از جمله شخصیت‌های عراقی هستند که خود را به الجادریه بغداد رسانده‌اند.

 

 

تجمع بزرگ مردم عراق برای سالگرد شهید سلیمانی و ابومهندس/ تا اخراج آمریکا از عراق مقاومت از پای نمی‌نشیند

 

مراسم تجمع میلیونی برای بزرگداشت دومین سالگرد شهادت فرماندهان پیروزی بر داعش، امروز از ساعت ۱۳:۰۰ به وقت محلی بغداد با سخنرانی فالح الفیاض آغاز شد.

 

تجمع بزرگ مردم عراق برای سالگرد شهید سلیمانی و ابومهندس/ تا اخراج آمریکا از عراق مقاومت از پای نمی‌نشیند

 

وی تصریح کرد: امروز روز وفا به شهدای پیروزی است. ما با فرماندهان شهید پیروزی بر داعش عهد می‌بندیم که راه پیروزی و شهادت را ادامه دهیم. ترور فرماندهان پیروزی بر داعش، جنایت در حق حاکمیت عراق بود.

به نوشته خبرگزاری رسمی عراق (واع)، الفیاض تاکید کرد: آیت‌الله سیستانی، مرجعیت عالی‌قدر شیعیان در عراق این کشور را در برابر خطرات حفظ کرد.

رئیس سازمان الحشد الشعبی تصریح کرد: عقب‌نشینی نیرو‌های خارجی یک موضع احساسی نیست، بلکه برای حفاظت از عراق و حاکمیت آن است. این عقب‌نشینی تضمینی برای زندگی با عزت در عراق است. ما از دولت عراق می‌خواهیم که به وظیفه خود برای اجرای عقب نشینی و رهایی عراق از چنگ نیرو‌های خارجی عمل کند. حضور خارجی برای عراقی‌ها، به ویژه برای همزیستی مسالمت آمیز، سودی نخواهد داشت.

دبیرکل عصائب اهل الحق عراق از دیگر شخصیت‌های سیاسی حاضر در مراسم بزرگداشت دومین سالگرد شهادت فرماندهان پیروزی بر داعش است که لحظاتی پیش، پس از «فالح الفیاض» رئیس سازمان الحشد الشعبی و «هادی العامری» رئیس ائتلاف الفتح سخنرانی کرد. شرکت کنندگان در مراسم دومین سالگرد شهادت فرماندهان مقاومت در آغاز سخنرانی شیخ قیس الخزعلی با سردادن شعار هایی از او استقبال کردند.

 

 

 

به نوشته پایگاه خبری روزنامه «الایام» عراق، دبیرکل عصائب اهل الحق عراق در آغاز سخنرانی خود خطاب به سردار شهید قاسم سلیمانی، گفت: «همان‌طور که شما عراقی‌ها را دوست داشتید عراقی‌های شریف هم شما را دوست دارند. از ایران اسلامی و شهر کرمان و حاج قاسم تشکر و تقدیر می‌کنیم.

وی افزود: نام شهید ابومهدی المهندس، جاودانه خواهد ماند. شهیدان سلیمانی و المهندس بنیانگذار مقاومت بودند و به برکت آن‌ها بر داعش پیروز شدیم. الحشد الشعبی برکت شهیدان سلیمانی و المهندس است. ما امت مردان مرد هستیم نه شبه مرد! امتیکه با خون فرماندهان پیروزی بر داعش به وجود آمده است، در مقابل پول کشور‌های خلیج [فارس]سر تعظیم فرود نخواهد آورد، زیرا امت ما امت مردان است.

الخزعلی خطاب به اشغالگران و تروریست‌های آمریکایی گفت: «فرزندان مقاومت آماده‌اند تا درس‌های بیشتری به شما بدهند. اشغالگران آمریکایی باید درک می‌کردند که این مردم بزرگ نمی‌توانند این اشغال را بپذیرند. اشغالگر آمریکایی باید پیام‌های مقاومت اسلامی را درک می‌کرد؛ اما هنوز این را درک نکرده است».

 

 

تجمع بزرگ مردم عراق برای سالگرد شهید سلیمانی و ابومهندس/ تا اخراج آمریکا از عراق مقاومت از پای نمی‌نشیند

 

تصاویرهوایی از تجمع میلیونی عراقی و سر دادن شعار تاج تاج على الراس سید علی السیستانی

 

 

 

 «هادی العامری» رئیس ائتلاف عراقی «الفتح»، نیز در سخنرانی خود اظهار داشت: «فتوای مرجعیت، نقش ایران و قهرمانی‌های فرماندهان نصر (سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس) عراق از خطر داعش حفظ کرد. فرماندهان شهید حاج المندس و سردار سلیمانی و دوستان آن‌ها در یاد امت جاودان خواهند بود».

تجمع بزرگ مردم عراق برای سالگرد شهید سلیمانی و ابومهندس/ تا اخراج آمریکا از عراق مقاومت از پای نمی‌نشیند

 

 

رئیس ائتلاف الفتح تأکید کرد: «کسانی که فکر می‌کنند [با شهادت]، قاسم سلیمانی و المهندس به پایان خواهند رسید، در توهم به سر می‌برند. این فرماندهان شهید نصر بودند که عراق را از چنگال گروه‌های تروریستی آزاد کردند. آن‌ها همه چیز را فدا کردند تا عراق آزاد شود. بهای خون فرماندهان نصر، خروج تمام نیرو‌های اشغالگر از خاک عراق است».

العامری اضافه کرد: «فرقی نمی‌کند که چقدر جانفشانی شود یا خون‌ها نثار گردد، الحشد الشعبی در راه مقاومت قوی و عزت‌مند باقی خواهد ماند. ما هرگز بر سر این سازمان با کسی تعارف نداریم. ما در راه عزت و کرامت نه آتش‌بس می‌کنیم و نه از انعطاف نشان می‌دهیم».

وی در بخش پایانی اظهاراتش همچنیین تأکید کرد: «ما به هیچ عنوان حضور نیرو‌های آمریکایی در عراق تحت هر عنوانی را نمی‌پذیریم».

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *