خانه حقوق | Khaneye Hoghogh
0

تاکید شرکت‌کنندگان در نشست بغداد بر حمایت از عراق

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از خبرگزاری رسمی عراق، در بیانیه پایانی نشست بغداد بر اهمیت ساز و کار همکاری سه جانبه میان اردن، مصر و عراق تاکید شد.

بر اساس این بیانیه، شرکت کنندگان در نشست بغداد ۲ بر حمایت خود از تلاش‌های عراق برای دستیابی به توسعه همه جانبه و تلاش برای ایجاد توسعه اقتصادی و همکاری با این کشور در زمینه انرژی، آب، برق، امنیت غذایی و بهداشت، حمل و نقل، پروژه‌های زیربنایی تاکید کردند.

حاضران در نشست مذکور، تاکید کردند که برگزاری نشست بغداد ۲، نشان دهنده تمایل به حمایت از نقش مرکزی عراق در گسترش همکاری‌های اقتصادی منطقه‌ای است که به تلاش‌ها برای پایان دادن به تنش‌ها و ایجاد روابط سازنده منطقه‌ای کمک می‌کند.

شرکت کنندگان تاکید کردند که دستیابی به توسعه اقتصادی و موفقیت پروژه‌های همکاری منطقه‌ای مستلزم روابط سازنده منطقه‌ای مبتنی بر اصول حسن همجواری، عدم مداخله در امور داخلی، احترام به قوانین بین المللی و پذیرش گفتگو به عنوان راهی برای حل اختلافات است.

در بیانیه مذکور بر اهمیت برگزاری سومین نشست، با مشارکت اردن، امارات، جمهوری اسلامی ایران، بحرین، ترکیه، عربستان، عمان، قطر، کویت، مصر، اتحادیه عرب، سازمان همکاری اسلامی، شورای همکاری خلیج فارس، سازمان ملل و اتحادیه اروپا تاکید شد.

شرکت کنندگان در کنفرانس از دولت اردن برای میزبانی این نشست و نقش هماهنگ کننده فرانسه در برگزاری آن و شرکت در آن قدردانی کردند.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *