خانه حقوق | Khaneye Hoghogh
0

بیش از ۴۰ درصد فنلاندی‌ها با عضویت در ناتو مخالف هستند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، نظرسنجی موسسه افکار سنجی «کانتار تی ان اس» که به سفارش روزنامه هِلسینگین سانُمات (Helsingin Sanomat) انجام شده است، نشان می‌دهد ۴۲ درصد از فنلاندی‌ها گفته اند با عضویت کشورشان در ائتلاف ناتو مخالفت هستند.

در مقابل، ۲۸ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی گفتند که خواستار عضویت فنلاند در ناتو هستند که ۹ درصد نسبت به نتایج نظرسنجی سال ۲۰۱۹ افزایش یافته است و بر اساس میانگین نظرسنجی‌های انجام شده این روزنامه، بالاترین رقم تاکنون بوده است.

در این نظرسنجی، تعداد پاسخ دهندگانی که گفته اند درباره عضویت یا خودداری از عضویت فنلاند به ائتلاف ناتو تردید دارند، ۳۰ درصد بوده است.

نظرسنجی این روزنامه فنلادی در فاصله زمانی ۳ تا ۹ ژانویه (۱۹-۱۳ دی) و با مشارکت یکهزار و سه نفر از شهروندان فنلاندی ۱۸ تا ۷۹ ساله انجام شده است.

بر اساس گزارش شبکه چهار تلویزیون سوئد هم، نظرسنجی شرکت «سیفو» در این کشور نشان می‌دهد که ۶۶ درصد از جمعیت این کشور بر این باورند که دولت شان باید در قبال ایده عضویت در ناتو باز عمل کند.

بعلاوه ۳۵ درصد از جمعیت سوئد خواستار عضویت در ناتو و ۳۳ درصد مخالف آن هستند.

نظرسنجی مشابهی که در سال ۲۰۱۸ انجام شده بود نشان می‌دهد که ۳۱ درصد از سوئدی‌ها علاقه‌مند به عضویت در ناتو و ۴۸ درصد مخالف آن هستند.

ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو هفته پیش گفت این ائتلاف در همه ابعاد، همکاری و روابط نزدیکی با سوئد و فنلاند دارد و در صورتی که در این کشور‌ها در این زمینه تصمیم گیری شود، از عضویت فوری آن‌ها در ناتو استقبال می‌شود.

وزارت امور خارجه روسیه پیشتر هشدار داده بود پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو، پیامد‌های سیاسی و نظامی جدی خواهد داشت و از طرف مسکو بی پاسخ نخواهد ماند.

به گزارش راشاتودی ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در این زمینه گفت تلاش‌های مداوم ناتو برای کشاندن چنین کشور‌هایی به مدار منافع و سیاست‌های فرصت طلبانه اش، از سوی روسیه نادیده گرفته نمی‌شود.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *