خانه حقوق | Khaneye Hoghogh
0

بازداشت جوانان بحرینی همزمان با سالگرد انقلاب ۱۴ فوریه

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از البحرین الیوم، رژیم آل خلیفه در سالگرد انقلاب ۱۴ فوریه چند جوان بحرینی را بازداشت کرد.

رژیم حاکم در بحرین در اقدامی خودسرانه احمد ابراهیم، سید محمد السید محمود و سید حسن السید عیسی از اهالی منطقه المرخ در غرب این کشور را بازداشت کرد.

نیرو‌های آل خلیفه دو روز پیش نیز جوانی بحرینی به نام احمد رضا را از منطقه السنابس در شرق بحرین را بازداشت کردند.

این جوان بحرینی به مدت یک هفته تحت بازجویی قرار گرفت.

همزمان با دوازدهمین سالگرد انقلاب ۱۴ فوریه بحرین بازداشت‌های سریالی و خودسرانه رژیم آل خلیفه افزایش یافته است، اما مقاومت و پایداری مردمی نیز در مقابل این رژیم شدت گرفته است.

مردم بحرین ثابت کرده اند که علیرغم سرکوب به مبارزات خود ادامه می‌دهند.

جنبش یاران انقلاب ۱۴ فوریه بحرین درباره دوازدهمین سالروز انقلاب ملت بحرین در 14 فوریه سال 2011 میلادی در بیانیه‌ای اعلام کرد: “شعله و درخشش و انگیزه انقلاب مردمی بحرین که از ۱۴ فوریه ۲۰۱۱ آغاز شد همچنان با حقانیت مطالباتش بر افروخته است و تا سرنگونی رژیم «آل خلیفه» و «حمد» (شاه بحرین) دیکتاتور و اخراج قبیله ظالم و اشغالگر او و متحدان و مزدوران خاموش نخواهد شد. “

بحرین از ۱۴ فوریه سال ۲۰۱۱ میلادی شاهد قیام مردمی علیه رژیم آل خلیفه است. مردم بحرین خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان هستند.

در جریان قیام مردمی بحرین هزاران نفر شهید یا زخمی شده‌اند و حکومت آل خلیفه همچنین هزاران بحرینی را بازداشت و شکنجه و صد‌ها نفر دیگر را سلب تابعیت کرده است.

حکومت بحرین همچنین همه جمعیت‌ها و احزاب سیاسی مخالف را منحل و فعالیت آن‌ها را ممنوع کرده و از سال ۲۰۱۱ میلادی تاکنون انتخابات را در سایه تحریم مردم و رهبران مخالفان و به صورت تک صدایی و همسو با خواست خود برگزار کرده است.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *