خانه حقوق | Khaneye Hoghogh
0

ایران تنها کشوری است در کنار ملت یمن ایستاده است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از المسیره، «هشام شرف» وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که در مقابله با محاصره ظالمانه در کنار ملت یمن ایستاده است.

وی در واکنش به بیانیه شورای اتحادیه اروپا درباره یمن گفت: موضع اروپا غیر مستقل و تنها بازتاب موضع گیری آمریکا در این زمینه است.

هشام شرف تصریح کرد: آرامشی که طرف اروپایی به دنبال آن است، تنها با توقف تجاوز و محاصره ظالمانه و رسیدن ملت یمن به حقوق اولیه خود، محقق خواهد شد.

پیش از این نیز وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن در دیدار با نماینده ویژه سازمان ملل در امور این کشور تاکید کرده بود که تمدید آتش بس بدون رعایت جوانب و نیاز‌های انسانی مردم یمن به معنای داخل کردن کشور در مرگ بالینی در نتیجه تلاش‌های طرف مقابل برای ایجاد وضعیتی بین جنگ و عدم صلح است که به هیچ وجه در سطح رسمی و مردمی قابل پذیرش نیست.

هشام شرف افزود که بدیهی‌ترین حقوق شهروندان یمنی که بخشی از حقوق مورد تاکید ادیان آسمانی و منشور سازمان ملل و معاهدات و توافقنامه‌های حقوق بشری است دریافت حقوق ماهانه و دائم از سوی کارمندان و سفر از فرودگاه بین المللی صنعا و دیگر فرودگاه‌های این کشور بدون هیچ گونه موانعی است.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *