خانه حقوق | Khaneye Hoghogh
0

اوکراین مدودف را در فهرست افراد تحت تعقیب قرار داد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، سرویس امنیتی اوکراین SBU دوشنبه (۱۰ اکتبر) اعلام کرد «دیمیتری مدودف» رئیس‌جمهور سابق روسیه بیش از شش ماه است که در فهرست افراد تحت تعقیب که توسط مقامات امنیتی اوکراین تهیه شده، قرار دارد.

طبق بیانیه این نهاد، مدودف که در حال حاضر نایب رئیس شورای امنیت روسیه است، تحت بخشی از قانون کیفری مربوط به تلاش‌ها برای تضعیف تمامتی ارضی اوکراین و تجاوزناپذیری مرز‌های آن تحت تعقیب قرار دارد. اغلب اعضای شورای امنیت روسیه در این فهرست قرار دارند.

به نوشته رویترز، مشخص نیست که چرا مقامات اوکراینی اطلاعات در این خصوص را زودتر منتشر نکردند یا چرا آن را اکنون علنی کردند.

در این بیانه دیگر افراد سرشناس روس از جمله «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه، «ویاچسلاو ولودین» رئیس دومای دولتی روسیه، «والنتینا ماتوینکو» رئیس مجلس علیا و «نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت روسیه در فهرست افراد تحت تعقیب هستند.

سرویس امنیتی اوکراین در بیانیه‌ای اعلام کرد: تایید می‌کنیم که دیمیتری مدودف معاون شورای امنیت روسیه و رئیس‌جمهور سابق این کشور متجاوز تحت تعقیب است. این (اقدام) در مارس ۲۰۲۲ در ابتدای تهاجم تمام عیار روسیه انجام شد.

مدودف از ابتدای درگیری‌ها در اوکراین مواضع تندی علیه این کشور اتخاذ کرده است. وی دیروز دوشنبه (۱۰ اکتبر) در اشاره به حملات موشکی گسترده صبح همان روز مسکو علیه پایتخت اوکراین گفت حملات هوایی «اولین قسمت» از موج حملات برنامه‌ریزی شده بود و در ادامه وعده حملات بیشتر برای مقابله با «تهدید ادامه‌دار، مستقیم و فوری اوکراین علیه روسیه» را داد.

این مقام ارشد روس افزود «به همین دلیل است که در کنار حفاظت از مردم و تامین امنیت مرز‌های کشور، اقدامات آینده ما به عقیده من باید هدفشان از بین بردن کامل رژیم سیاسی اوکراین باشد».

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *