خانه حقوق | Khaneye Hoghogh
0

اوضاع فلسطین همچنان چالش بزرگی برای امنیت جهانی است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل متحد با اشاره به اینکه اوضاع اراضی اشغالی فلسطین از جمله قدس همچنان چالش بزرگی برای صلح و امنیت جهانی است، گفت که وعده جهانی برای استقلال دولت فلسطین محقق نشده است.

گوترش به اوضاع نابسامان سیاسی، اقتصادی و امنیتی اراضی اشغالی فلسطین اشاره کرد و گفت که فلسطینیان از خشونت زیاد، نبودن امنیت و از دست دادن خانه‌ها و املاک خود توسط نیرو‌های اشغالگر و شهرک‌نشینان رنج می‌برند.

دبیر کل سازمان ملل این سخنان را در افتتاحیه نخستین نشست کمیته این سازمان برای بررسی اوضاع ملت فلسطین و حقوق غیرقابل تصرف آن در سال جدید، بیان کرد و گفت که جامعه جهانی به تشدید تلاش‌های جمعی برای حل منازعه و پایان دادن به اشغالگری همسو با قطعنامه‌های سازمان ملل، قانون بین‌المللی و توافقنامه‌های دوجانبه، نیاز دارد.

طبق گزارش وبگاه «العربی الجدید»، دبیر کل سازمان ملل متحد همچنین گفت که هدف همچنان تشکیل دو دولت اسرائیل، دولت مستقل فلسطین و دموکراتیک است که در کنار یکدیگر در صلح و مرز‌های امن مطابق با خط مرزی ژوئن ۱۹۶۷ زندگی کنند و قدس پایتخت مشترک هر دو دولت باشد.

گوترش با اشاره به اینکه هیچ طرح جایگزین دیگری برای این راه‌حل وجود ندارد، گفت که دیدار‌های اخیر مسئولان تشکیلات خودگردان فلسطین و اسرائیل امیدوارکننده بوده و هر دو طرف را به گسترش این تماس‌ها دعوت کرد.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *