خانه حقوق | Khaneye Hoghogh
0

آرایش قدرت در پارلمان لبنان به نسبت گذشته تغییر بنیادینی نخواهد کرد/ حزب الله و هم پیمانان آن‌ها از نظر تشکیلاتی وضعیت بهتری دارند

آرایش قدرت در پارلمان لبنان به نسبت گذشته تغییر بنیادینی نخواهد کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، خواجویی کارشناس مسائل لبنان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو:

در انتخابات پارلمانی مجموعه حزب الله و هم پیمانان آن‌ها از نظر تشکیلاتی وضعیت بهتری دارند

انتخابات پارلمانی در لبنان مهمترین رویداد سیاسی این کشور است. اهمیت این دوره از انتخابات به خاطر این است بعد از بحران‌های بی سابقه اقتصادی و اعتراضات عمومی در لبنان صورت می‌گیرد.

بجز جریان حزب الله (نزدیک به میشل عون) و جریان مخالف حزب الله (۱۴ مارس سابق)، یکی از جریان‌های جدی حاضر در عرصه انتخابات، جریان معترضین اکتبر ۲۰۱۹ هستند که به دلیل اختلافات گسترده و تعدد لیست‌های انتخاباتی، بسیاری در پیروزی این جریان تردید دارند.

در انتخابات پارلمانی مجموعه حزب الله و هم پیمانان آن‌ها از نظر تشکیلاتی وضعیت بهتری دارند و خیلی‌ها امیدوار هستند کرسی‌های بیشتری در مجلس در اختیار بگیرند.

 

 

آرایش قدرت در پارلمان لبنان به نسبت گذشته تغییر بنیادینی نخواهد کرد

ممکن است یک مقدار آرای حزب جریان ملی آزاد به نقع جریان رقیب ریزش داشته باشد.

جریان رقیب یعنی جریان مخالف حزب الله بعید است که بتوانند یک بلوک قدرتمندی را در پارلمان لبنان شکل بدهند به نحوی که بخواهند خیلی در روند انتخاب رئیس جمهور و دولت تاثیرگذار باشند.

 

 

 

 بسیار بسیار بعید است تغییر و تحول اساسی در ساختار سیاسی لبنان رخ بدهد

بسیار بسیار بعید است در آینده‌ای نزدیک تغییر و تحول اساسی در ساختار سیاسی لبنان رخ بدهد، چون نظام طایفه‌ای در تار و پود اداره کشور لبنان وجود دارد

 

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *